سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چشم زخم راست است و افسون راست ، و جادوگرى حق است و فال نیک درست و فال بد نه راست ، و بیمارى از یکى به دیگرى نرسد و بوى خوش بیمارى را بهبود دهد ، و عسل درمان بود . و سوارى و نگریستن به سبزه درمان بیمارى . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :4
کل بازدید :88945
تعداد کل یاداشته ها : 49
103/2/1
1:56 ع
موسیقی

 

خلاصه ای از خطبه های نماز جمعه بخش جره و بالاده شهرستان کازرون 96/05/06

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسینعلی بهرامی باباحیدری  امام جمعه بخش جره و بالاده در خطبه های مورخ 6 مرداد ماه  سال 96 که با حضور با شکوه مردم ولایتمدار و شهید پرور و بصیر بخش در مسجد امام حسین (ع) بالاده برگزار شد در خطبه اول پس از توصیه به رعایت تقوای الهی به مناسبت اولین جمعه مرداد ماه که به نام روز نماز جمعه نام گذاری شده به بیان فضائل نماز از دیدگاه روایات و تبیین جایگاه نماز جمعه به عنوان رسانه ای برتر در طنین اگاهی و تقوای سیاسی مردم پرداخت.

 


خطیب جمعه بالاده در خطبه دوم بعد از اشاره به مناسبتهای مهم هفته آینده به تشریح و تبیین موارد ذیلپرداخت:

1.       انتقاد شدید از عملکرد اداره اوقاف شهرستان و نمایندگی بخش جره و بالاده :

به مناسبت روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه  از عملکرد اداره اوقاف شهرستان و نمایندگی بخش جره و بالاده شدیدا انتقاد کرده و گفت : چرا و با کدام توجیه عقلی و شرعی و قانونی بر خلاف نیت واقف همه درآمدهای موقوفه شیخ ابوتراب که از بزرگترین موقوفات کشور است و بیش از 1000 رقبه دارد و کل شهر بالاده و محله تل ابیض و روستا های جدولترکی و بیکوه را شامل می شود و نیت واقف طبق تصریح در وقف نامه  برای خیرات و مبرات مطلق است ، در تهران و استان و شهرستان هزینه می شود ؟؟؟!!!

و هیچ سهمی از این درآمد کلان به این منطقه با این همه محرومیت که فاقد تمام زیر ساختهای فرهنگی حتی یک مسجد با امکانات کافی است پرداخت نمی شود؟؟؟!!!

آیا حقیقتا تهران و شیراز و کازرون محروم تر از بالاده هستند و آنها مستحق دریافت این مبالغ هستند  ؟؟؟!!!!

آیا این قابل توجیه است که درآمد این موقوفه در این شهرهای بزرگ و برخوردار هزینه شود و این منطقه در این فلاکت و محرومیت بماند؟؟؟!!!

آیا براستی کار بالعکس شده است به جای اینکه از تهران و مرکز استان برای مناطق محروم بودجه جذب شود تازه همین درآمد این منطقه هم به آنجا فرستاده می شود؟؟؟!!!

به جای اینکه از آسمان به زمین ببارد از زمین به آسمان می بارد !!!

ضمن اینکه با مراجعات مکرر حقیر و مسئولین بخش به تهران مساله این موقوفه حل شده و شخص حاج آقا محمدی ریاست سازمان اوقاف کل کشور در بخش نامه ای به مدیر کل اوقاف استان فارس ابلاغ کردند که باید 50 درصد درآمد موقوفه در منطقه صرف کارهای فرهنگی و زیر ساختها شود اما متاسفانه هیچوقت اجرایی نشده است !!!

ایشان از مسئولین بخش و شورای اسلامی شهر و روستاها درخواست کرد با پشتیبانی مردم این موضوع را با جدیّت دنبال کنند و حقّ و سهم این منطقه محروم را از درآمد موقوفه دریافت نمایند که یقینا طبق فرموده مولا امیر المومنین علی (ع) حق گرفتنی است .

 

2.    اهداف و پیام‏ها دردیدار فرماندهان سپاه با رئیس جمهور

دیدار رئیس جمهورى با فرماندهان عالى‏رتبه سپاه، نشانگر ضرورت وحدت و همکارى همه‏جانبه نیروها و نهادها براى پیشبرد اهداف عالیه کشور است.

بى‏شک وحدت و وفاق ملى یکى از ضرورت‏هاى مهم و اصلى براى هر کشور به‏شمار مى‏آید و هر جامعه‏اى براى رویارویى با تهدیدهاى بیرونى و چالش‏هاى درونى، ناگزیر از حرکت به‏سوى انسجام و وحدت است. بر این اساس، اولویت دادن به منافع ملى و الزام عملى به آن، امرى حتمى و گریزناپذیر است.

 

3.    اهداف شوم آمریکا از تحریمهاى جدید

تحریمهاى اخیر آمریکا که فعلاً فى‏مابین دو مجلس سنا و نمایندگان دست به دست مى‏شود، طبق شواهد موجود ممکن است بدون توجه به تعهدات برجامىِ آمریکا، سرانجام به امضا و تایید ترامپ نیز برسد.

تحریمهایى که به‏ لحاظ تنوع و حجم و گستردگى جزو کم‏نظیرترین اقدامات عجولانه و به‏دور از منطق دیپلماسى آمریکا به ‏شمار مى‏رود و قطعاً اهداف شومى را در جهت ثبات‏زدایى از جمهورى اسلامى دنبال مى‏نماید

ملاحظات کلى معطوف به اهداف منطقه‏اى آمریکا:

ملاحظات کلى معطوف به اهداف منطقه‏اى آمریکا که علیه جمهورى اسلامى از طریق جلوگیرى از پیشرفت‏هاى میدانى جبهه مقاومت و مقابله با نفوذ گسترده ایران اسلامى در منطقه و در نهایت تأکید بر براندازى نظام اسلامى دنبال مى‏نماید که برخى از این اهداف از این قرار است:

- ایجاد و تشدید دوقطبى و دامن زدن به اختلافات سیاسى‏

- دامن زدن به نارضایتى‏هاى اجتماعى‏

- تضعیف مولفه‏هاى قدرت به‏ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامى‏

- القاء ضرورت پادگانى کردن سپاه‏

- شکستن و یا تضعیف جبهه مقاومت‏

- فلج کردن اقتصاد و کلیه شریانهاى حیاتى ایران‏

 

      ما باید در برابر اعمال این تحریمها چکار بکنیم ؟

چند توصیه راهبردى براى برون‏ رفت از فشارها و بحرانهاى احتمالى که ممکن است به ‏ناحق بر ملت صبور و مقاوم ایران تحمیل گردد:

1.با توجه به منشاء اصلى شکستهاى زنجیره‏اى آمریکا و نیز شکست‏هاى راهبردى در جهت سلطه بر جهان اسلام و منطقه که همان خوى استکبارى آمریکا از طرفى و اراده پولادین ملتها براى استقلال و رهایى از سلطه کفار و مشرکان مى‏باشد، لازم است جبهه مقاومت اسلامى مورد حمایت همه‏جانبه قرار بگیرد.

2.اصرار بر استعدادها و توانمندیهاى داخلى در راستاى سیاستهاى‏ اقتصاد مقاومتى.

3.روشنگرى و افشاى چهره واقعى استبداد و استعمار و خنثى‏سازى ریشه‏هاى اصلى فتنه و ناامنى یعنى آمریکا و اذنابش در منطقه

4.ارتقاء آگاهى عمومى نسبت به اهداف شوم جبهه استکبار به‏ ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستى‏

5.حفظ و تقویت وحدت و انسجام ملى به‏ویژه در سطوح عالى نظام که در همین‏راستا دیدار فرماندهان ارشد سپاه با ریاست محترم جمهورى را مى‏توان نقطه عطف و اقدامى شایسته، ارج نهاد.

6.نقد راهبردهاى شوم و امنیت ‏زاى آمریکا در منطقه و نیز تبیین مصادیق روشن بد عهدى آمریکا در خصوص روح و متن برجام.

به‏امید سربلندی ملت بزرگ ایران در مواجهه با توطئه جدید آمریکا و تحمیل شکستی دیگر به جبهه استکبار. ان‏شاءالله.

 

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته