سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غایت دانش، عمل نیکوست [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :4
کل بازدید :88769
تعداد کل یاداشته ها : 49
103/1/10
4:10 ص
موسیقی

 

خلاصه ای از خطبه های نماز جمعه بخش جره و بالاده شهرستان کازرون 13/05/96 

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسینعلی بهرامی باباحیدری  امام جمعه بخش جره و بالاده در خطبه های مورخ 13 مرداد ماه  سال 96 که با حضور با شکوه مردم ولایتمدار و شهید پرور و بصیر بخش در مسجد امام حسین (ع) بالاده برگزار شد در خطبه اول پس از توصیه به رعایت تقوای الهی به مناسبت فرخنده میلاد حضرت امام على ‏بن‏ موسى الرضا)ع) به ذکر کراماتی از آقا امام رضا علیه السلام  پرداخت.

 


خطیب جمعه بالاده در خطبه دوم بعد از اشاره به مناسبتهای مهم هفته آینده به تشریح و تبیین موارد ذیلپرداخت:

1.     شنبه 14مرداد سالگرد نهضت مشروطه - صدور فرمان مشروطیت (1285 ه.ش):

جُنبِشِ مَشروطه، جنبش مشروطه ‏خواهى، جنبش مشروطیت، انقلاب مشروطه مجموعه کوشش‏ها و رویدادهائى است که در دوره مظفرالدین شاه قاجار و سپس در دوره محمدعلى شاه قاجار براى تبدیل حکومت استبدادى به حکومت مشروطه رخ داد و به تشکیل مجلس شوراى ملى و تصویب نخستین قانون اساسى ایران انجامید.

مسأله اصلى، عدالتخانه و عدالتخواهى بود و به ‏همین‏ دلیل نهضت مشروطه را در ابتدا نهضت عدالتخانه مى‏گفتند. با اوجگیرى نهضت، به‏تدریج مسأله پارلمان و محدود کردن قدرت شاه مطرح شد.

14 مرداد مصادف با سالروز صدور فرمان مشروطیت توسط مظفرالدین شاه قاجار است. فرمان مشروطه و دستور تشکیل مجلس شورا در ایران را ثمره تلاش‏هاى آزادیخواهان وطن براى رهایى از استبداد مطلق شاهنشاهى عنوان کرده‏اند اما شاید بتوان با دقت بیشتر این فرمان را حرکتى صورى و سیاسى در راستاى فرونشاندن آتش انقلاب در مردم دانست.

علل شکست قیام مشروطیت‏

             الف . بى‏بصیرتى‏

ب. دلسردى و کنارنشستن علما و متدینین‏

ج.  بى‏تجربگى ملت و رهبران نهضت‏

 

2.     سه‏شنبه 17مرداد شهادت مظلومانه دیپلمات‏ها و شهید محمود صارمى، خبرنگار خبرگزارى جمهورى اسلامى در افغانستان به‏دست گروه طالبان (1377 ه.ش) - روز خبرنگار:

در هفدهم مرداد 1377محمود صارمى خبرنگار خبرگزارى جمهورى اسلامى مستقر در مزار شریف افغانستان به همراه 8 نفر از کارکنان سرکنسولگرى ایران در این شهر، مظلومانه توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند و با وقوع این جنایت، موجى از بهت و اندوه مردم ایران را فرا گرفت.

شوراى فرهنگ عمومى کشور به پاس قدردانى از مقام والاى شهید محمود صارمى، هفدهم مرداد هر سال را به‏نام روز خبرنگار نامگذارى نمود تا ضمن گرامیداشت یاد و نام همه شهداى عرصه اطلاع‏رسانى کشور، فرصتى براى یادآورى رسالت خطیر خبرنگارى و قدردانى از زحمات آنان فراهم شود.

3.    مراسم تنفیذ دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران‌ دوازدهم مرداد 96:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در این مراسم تنفیذ دولتمردان جدید را به «تکیه بر هویت انقلابی، کار جهادی و بهره‌مندی از حمایت مردمی و سرمایه های مادی و معنوی کشور» توصیه کردند و در بیان سه جهت گیری دولت آینده افزودند: «پرداختن به مشکلات مردم بویژه مشکلات معیشتی و اقتصادی» به عنوان اولویت اصلی، «تعامل گسترده با دنیا و ارتباطات وسیع با ملتها و دولتها»، و «ایستادگی همراه با صلابت و قدرت در مقابل سلطه طلبان»، سه جهت گیری اصلی است که باید به‌طور همزمان در دستور کار دولت باشد.

4.     تصویب نهایی تحریمهاى جدید آمریکا علیه ایران و روسیه و کره شمالی :

سرانجام کنگره آمریکا متمم‏هاى طرح تحریم‏هاى جدید علیه جمهورى اسلامى ایران موسوم به «قانون مقابله با اقدامات ثبات‏زداى ایران - 2017» را مورد تصویب قرار داد؛ و آقای ترامپ ه آن را امضاء و تایید کرد .

هدف راهبردى این تحریم‏ها، همان آرزویى است که این‏روزها برخى از مقامات دولت ترامپ به زبان مى‏آورند. جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا اخیراً گفته: «شرط برقرارى رابطه مداوم و مثبت ایران و آمریکا، تغییر نظام در ایران است.» از نظر آمریکایى‏ها، سپاه، به‏عنوان پرچمدار انقلابى‏گرى و ستون فقرات نظام سیاسى ایران، از بزرگ‏ترین موانع سر راه آنان براى سلطه مجدد بر ملت ایران هستند.

در سال 1384 و به‏دنبال انتشار گزارش کمیته خطر جارى آمریکا در خصوص ایران با عنوان «ایران، آمریکا و رهیافت جدید» مشخص گردید که سپاه و بسیج از منظر آمریکایى‏ها، از عوامل اصلى اقتدار ایران و از موانع اصلى بر سر راه آمریکایى‏ها جهت سلطه مجدد بر ایران به‏شمار مى‏آیند. طبق آن سند، آمریکا از طریق رهیافتهاى جدید، باید مانع «سپاه و بسیج» را از سر راه بر دارد، به‏طورىکه «رنان» رئیس سابق سیا مى‏گوید: «تنها راه مهار سپاه و غلبه بر ایران، متهم کردن سپاه به فساد در داخل کشورشان است تا از چشم مردم بیفتد.» بنابراین آمریکائیها از طریق تحریم‏هاى جدید به‏دنبال آن هستند که ضمن مقابله با نفوذ منطقه‏اى ایران، سپاه پاسداران را در داخل با چالش مواجه سازند.

مجموعه شواهد نشان مى‏دهد که آمریکایى‏ها از طریق تحریم‏هاى فلج‏کننده به‏زعم خودشان، در صدد ایجاد اختلافات داخلى و شکل‏دهى به دوقطبى‏هاى کاذب مانند «امنیت - معیشت» و شکاف بین مردم و سپاه هستند.

 

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته