سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، گنجینه و کلید آن پرسش است . پس خدا رحمتتان کند بپرسید که به چهارکس پاداش داده می شود : پرسشگر و گوینده و شنونده و دوستدار آنها . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :4
کل بازدید :88774
تعداد کل یاداشته ها : 49
103/1/10
3:4 ع
موسیقی

  28-بیست و هشتمین کلید مهم همسرداری عبارت است از:  عدم تحریک حسادت و غیرت یکدیگر    

«زن و شوهر در معاشرت های خانوادگی و در روابط با دوستان، همکاران و همسایگان باید به گونه ای رفتار نکنند که حسادت و غیرت یکدیگر را تحریک کنند. مردان، به ویژه مردان جوان در معاشرت با نامحرم و حتی محارم کاری نکنند و حرفی نزند که زنان خود را وادار به حسادت کنند. زنان نیز، به ویژه زنان جوان هم در برخوردشان با مردهای بیگانه، کاری نکنند و حرفی نزنند که حس حسادت و غیرت شوهرانشان را تحریک کنند. این حسادت ها، بدبینی می آورد و پایه های محبت را سست می کند و از ریشه می سوزاند.»

مردان هرگز در محافل و مجالس و در نزد همسران خویش ، با زنان و دختران نامحرم گرم نگیرند، بگو و بخند شوخی ننمایند. در نزد همسر خویش از ویژگی ها و محاسن زنان و دختران دیگران دیگر مانند تحصیلات، عقل و هوش، زیبایی، خوش لباسی، خوش بیانی و ... تعریف و تمجید نکنند، زیرا این کار، اولاً حس حسادت زن را تحریک می کند و در می یابد که توجه شوهرش به دقت به زنان دیگر جلب شده است. ثانیاً این حرف ها در ذهن زن به معنای آن خواهد بود که او فاقد آن ویژگی ها و خصوصیات است. حتی توصیه می شود مردان، ایرادها و نقاط ضعف زنان دیگر را نیز نزد همسرانشان بازگو نکنند، چرا که زن بسیار حساس و دقیق هستند و متوجه می شوند شوهرانشان عمیق و با دقت به زن های دیگر توجه کرده اند که توانسته اند نقاط ضعف آن را پیدا کنند.

متقابلاً زنان نیز هرگز در محافل و مجالس و در نزد همسران خود، با مردان نامحرم گرم نگیرند، بگو و بخند و شوخی و طنازی نکنند. با صدای نازک و حرکات محرک حرف نزنند. لباس تنگ و چسبان و تحریک کننده به تن نکنند. حجاب و پوشش خود را حفظ کرده، از آرایش و خودنمایی پرهیز کنند، چرا که این اقدامات نه تنها خود معصیت بوده و موجب فساد می شود، بلکه حسادت و غیرت شوهر را نیز تحریک کرده و زندگی مشترک زناشویی را دچار دعوا و اختلاف می کند. شوهر نسبت به همسر مشکوک و بدبین کرده و او را به انتقام از همسر و حتی مردانی که توجه شان به همسر او جلب شده، می کشاند و حتی گاهی کار به ضرب جرح  و قتل همسر یا مردان دیگر می انجامد .

 


91/7/23::: 10:39 ع
نظر()