سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ خلق، راستگوترینشان است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :10
کل بازدید :89074
تعداد کل یاداشته ها : 49
103/2/14
10:56 ع
موسیقی

 

فَلْیَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى‏ طَعامِهِ (سوره عبس آیه24 )

تغذیه صحیح و ارتباط مستقیم آن با سلامتی از نظر قرآن ، روایات ،طب سنتی و علوم پزشکی

منافع و مضرات گیاهی به نام چای

خداوند سبحان چیزی در جهان خلق نکرده است که کلا مضر و شر باشد! پس همه مخلوقات جهان هستی در مجموع خیر اند، ! در قرآن کریم در زمینه اشتراک تغذیه بین انسان و حیوانات گیاه خوار 4 آیه وجود دارد که جای دقت و تامل بسیار دارد و میتوان از این آیات چنین برداشت کرد که ای انسان هر گیاهی را که دام نمی خورد ، تو هم نخور! باید خوب توجه کنیم که هیچ حیوانی حتی به اجبار و در حالت گرسنگی کامل هم لب به برگ سبز چای نمی زند و هیچ آفتی سراغش نمیرود واحتیاج به هیچ نوع سم پاشی ندارد ، چون همه حیوانات با فطرت خدادادی خود گیاهان خوراکی ومفید را می شناسند وفقط مطابق فطرتشان غذا می خورند اما انسان بر خلاف فطرتش و بیشتر به خاطر مزه و رنگ و بو غذا های بسیار مضر و مسموم و دست کاری شده و غالبا غیر خوراکی را میخورد و این نکته بسیار مهم و رمزاصلی سالم ماندن حیوانات و بیمار شدن انسانها است.لذامی بینیم با وجود بالا رفتن فوق العاده سطح علم پزشکی و بهداشت در دنیا باز هم روز به روز آمار بیماریهای لاعلاج از جمله سرطانها بالا میرود تا جایی که امروزه به بیش از 203 نوع سرطان رسیده که عامل اصلی آنها تغذیه نادرست است .

آیات قرآن کریم :

1- سوره یونس آیه 24 (مما یاکل الناس و الانعام ) ،2- سوره طه آیه 54 (کلوا و ارعوا انعامکم )، 3- سوره سجده آیه 27(تاکل منهم انعامهم و انفسهم) 4- سوره عبس آیه 32 (متاعا لکم و لانعامکم ) .

منافع گیاه چای

همان طور که قبلاً بیان شد هیچ مخلوقی در جهان خلقت بدون حکمت آفریده نشده است حتی چای . گیاه چای در مجموع حالت اسیدی قوی دارد و برای هضم گوشت مفید است ،گیاه چای چون اسیدی است ، یک ماده ضد عفونی کننده خوب ومفید برای شستشوی چشم ها و لثه ها وزخم های عفونی است .واگر در جداول و بلوارهای سطح شهر به جای شمشاد کاشته شود برای ضد عفونی کردن هوا و جذب ذرات معلق بسیار مفید است و هیچ گونه آفتی هم ندارد .

مضرات گیاه چای

1-گیاه چای دارای ماده ای خطر ناک و سرطان زا به نام فنول(پلی فنول) است ، فنول چیست ؟ اگر در ترکیب بنزن ( C6H6  ) به جای یک هیدروژن یک CHقرار گیرد فنول ایجاد می شود که بسیار سمی بوده و سرطان زاست ! بر روی پوست و کبد و سیستم گوارش اثرات نامطلوبی می گذارد . این مواد دارای ترکیبات آراماتیک و حلقو ی بوده و بسیار مضر است .

2 - در هر فنجان چای بین 60 تا 75 میلی گرم کافئین وجود دارد که LDL(چربی های مضر) خون را افزایش داده و عامل انفارکتوس های قلبی و مغزی است و آرام بخش است و در دراز مدت اعتیاد ایجاد می کند !

3- ماده آرام بخش دیگری در چای وجود دارد به نام تئین که محرک سیستم عصب سمپاتیک است . و موجب افزایش ترشح آدرنالین می شود . تئین موجب کاهش مقدار منیزیم داخل سلول می شود . منیزیم ماده ای فوق العاده مهم و حیاتی است که خداوند سبحان در سلول قرار داده از تولید انواع سلولهای سرطانی جلوگیری ومبارزه کند و با نوشیدن چای این ماده مفید از بدن خارج می شود .

4- چای دارای ماده ای است به نام تانن که بسیار مدر (ادرار آور )است و به همین خاطر مایعات بدن را دفع کرده و پلاسما غلیط می شود و آنزیم ها در پلاسمای غلیظ نمی تواند فعالیت کنند و به همین خاطر مواد زائد در بدن انبار شده و موجب بیماری می شود . ضمناً تانن موجب فعالیت بیش از حد سلول های اپیتلیال کلیه شده و کلیه را بمرور از کار می اندازند !

5-گیاه چای دارای ماده ای است به نام اگزالیک اسید ، که مسموم کننده بوده و اختلالات متابولیسمی ایجاد می کند و در کلیه رسوب کرده و سنگ های کلیوی اگزالیتی راموجب می شود، بعلاوه باعث جلوگیری از جذب آهن که عنصری بسیار مفید و حیاتی برای بدن است می شود .لذا اکثرا دچار کم خونی ناشی از فقر آهن میشوند و این بیماری دردختران و خانمها بدلیل عادت ماهیانه بسیار بیشتر است و درمانی جز ترک چای و غذاهای آلوده ندارد .

6-گیاه چای دارای ماده ای به نام تئوبرومین است که سمی و مدر قوی است ، این ماده محرک اعصاب بوده و تعادل مایعات را در بدن مختل می کند . عوارضی مانند : سر درد ، تهوع و استفراغ دارد و باعث عصبی شدن سریع شخص می شود .لذا آستانه تحمل بسیار پایین آمده و اکثرا عصبی مزاج اند .

7-گیاه چای دارای ماده ای به نام کزانتین است که موجب مسمومیت شده وعوارضی نظیر بی قراری و تحریک ایجاد کرده و بی نظمی در ریتم قلب ایجاد می کند .

این مطالب مختصری بود از انبوه مطالبی که در مورد آثار مخرب ناشی از مصرف چای اشاره شد،تا کنون در علم پزشکی حدود70 نوع بیماری مربوط به مصرف مداوم چای کشف شده که از جمله آنها میتوان به : میگرن عصبی، ناراحتی های گوارشی ، سنگ های کلیه ، خار پاشنه پا، دردهای مفصلی ، سریع عصبی شدن ، پوکی استخوان ،کم خونی ناشی از فقر آهن ،مشکلات متعدد کبد و روده و ... اشاره کرد .

تهیه و تنظیم :حسینعلی بهرامی باباحیدری