سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و چون خبر کشته شدن محمد پسر ابو بکر بدو رسید فرمود : ] اندوه ما بدو همچند شادمانى آنهاست ، جز که از آنان دشمنى کاست و از کنار ما دوستى برخاست . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :10
کل بازدید :88994
تعداد کل یاداشته ها : 49
103/2/8
5:22 ص
موسیقی

همیشه نباید حرف زد



گاه باید سکوت کرد



حرف دل که گفتنی نیست !



باید آدمش باشد



کسی که با یک نگاه کردن به


 

چشمانت  



تا ته بغضت را بفهمد!!!!


94/11/19::: 1:0 ص
نظر()
  
  

بیست‏ وپنجم ماه ذی القعده :روز دحو الارض است،یعنى پهن شدن زمین از زیر کعبه به روى آب،و از شبهاى بسیار شریف‏ است که رحمت خدا در آن نازل مى‏شود،و قیام به عبادت د رآن اجر بسیار دارد،و از حسن بن على وشّاء روایت شده‏ که گفته:من کودک بودم که با پدرم در شب بیست‏وپنجم ماه ذو القعده،در خدمت حضرت رضا علیه السّلام شام خوردیم،حضرت فرمود امشب حضرت ابراهیم و حضرت عیسى علیهما السلام متولّد شده‏اند،و زمین از زیر کعبه پهن شده،پس هرکه روزش را روزه بدارد،چنان است‏ که شصت ماه روزه داشته باشد،و در روایت دیگر است که فرمود:در این روز حضرت قائم(عج)قیام خواهد کرد. روز بیست‏وپنجم:روز دحو الارض است،یکى از آن چهار روزى است،که در تمام سال به فضیلت روزه ممتاز است،و در روایتى آمده:که روزه این روز همانند روزه هفتاد سال است و در روایت دیگر آمده که کفاره هفتاد سال است،و هرکه‏ این روز را روزه بدارد،و شب را به عبادت به سر آورد،براى او عبادت صد سال نوشته شود و براى روزه‏دار این روز، که هرچه در میان زمین و آسمان است استغفار کند،و این روزى است که رحمت خدا در آن منتشر شده،و براى عبادت و اجتماع به ذکر خدا در این روز اجر بسیارى است،و بارى این روز جز روزه و عبادت و ذکر خدا و غسل دو عمل دیگر وارد است: اوّل:نمازى که در کتابهاى علماى شیعه از اهل قلم روایت شده و آن دو رکعت است در وقت چاشت[بالا آمدن آفتاب تا پیش از گذشتن از وقت ظهر]در هر رکعت پس از سوره«حمد»پنج مرتبه سوره«و الشّمس»خوانده شود،و پس از سلام بگوید، لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ


  
  

سلام بر همه عزیزانی که به حقیر لطف دارن و از وبلاگ من دیدن میکنن لطفا از این به بعد جهت بازدید از مطالب به آدرس وبلاگ جدیدم

http://montazereto.mihanblog.com/


92/12/6::: 12:36 ص
نظر()
  
  

حتما شما نیز تاکنون مطالب زیادی درباره زالودرمانی شنیده اید. این روش در قدیم زیاد کاربرد داشته و برای جلویری از بیماریها و یا درمان بسیاری از بیماریها از این روش استفاده می شد، ولی بعدا پزشکان امروزی آن را رد کردند. چون بر این باور بودند که زالو درمانی خود میتواند منشا بسیاری از بیماریها باشد. اکنون نظریه پزشکان را در این مورد باهم میخوانیم تا اطلاعات زیادی این زمینه بدست آوریم.

ادامه مطلب...

  
  

 

فَلْیَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى‏ طَعامِهِ (سوره عبس آیه24 )

تغذیه صحیح و ارتباط مستقیم آن با سلامتی از نظر قرآن ، روایات ،طب سنتی و علوم پزشکی

منافع و مضرات گیاهی به نام چای

خداوند سبحان چیزی در جهان خلق نکرده است که کلا مضر و شر باشد! پس همه مخلوقات جهان هستی در مجموع خیر اند، ! در قرآن کریم در زمینه اشتراک تغذیه بین انسان و حیوانات گیاه خوار 4 آیه وجود دارد که جای دقت و تامل بسیار دارد و میتوان از این آیات چنین برداشت کرد که ای انسان هر گیاهی را که دام نمی خورد ، تو هم نخور! باید خوب توجه کنیم که هیچ حیوانی حتی به اجبار و در حالت گرسنگی کامل هم لب به برگ سبز چای نمی زند و هیچ آفتی سراغش نمیرود واحتیاج به هیچ نوع سم پاشی ندارد ، چون همه حیوانات با فطرت خدادادی خود گیاهان خوراکی ومفید را می شناسند وفقط مطابق فطرتشان غذا می خورند اما انسان بر خلاف فطرتش و بیشتر به خاطر مزه و رنگ و بو غذا های بسیار مضر و مسموم و دست کاری شده و غالبا غیر خوراکی را میخورد و این نکته بسیار مهم و رمزاصلی سالم ماندن حیوانات و بیمار شدن انسانها است.لذامی بینیم با وجود بالا رفتن فوق العاده سطح علم پزشکی و بهداشت در دنیا باز هم روز به روز آمار بیماریهای لاعلاج از جمله سرطانها بالا میرود تا جایی که امروزه به بیش از 203 نوع سرطان رسیده که عامل اصلی آنها تغذیه نادرست است .

ادامه مطلب...

  
  

تفاوتهای زن و مرد

یکی از شگفتی های آفرینش، وجود تفاوت ها بین زنان و مردان است. بیولوژیست ها و پژوهش گران، پس از بررسی و تحقیق های متعدد، به این نتیجه دست یافتند که رفتارهای ذهنی و فکری زنان و مردان در پاره ای از صفت های اصلی به صورت ذاتی، با هم فرق داشته و تحت تاثیر جنسیت، به گونه ای متفاوت از یکدیگر، عمل می کنند. بخشی از تفاوت های مردان و زنان را به صورت زیر می توان عنوان نمود:

  * زنان تشریفات را دوست دارند.
 * مردان کمتر تشریفاتی هستند.

 

ادامه مطلب...

  
  

  * در یک ازدواج شکست خورده: زنان مسایل جدایی را به طور عمیق احساس می کنند، ولی چون رابطه گرا هستند، غم ناشی از تنها شدن و بیان مسایل شخصی و زندگی مشترک خود را به راحتی با دیگران بازگو می کنند و همچنین با گریه کردن، از فشارهای روحی و روانی خود می کاهند، در واقع، درد جدایی را کم می کنند.

ادامه مطلب...

  
  

دوستی های دختر و پسر درنوجوانی  

در چند دهه اخیر به خصوص در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روابط میان دختران و پسران جوان و نوجوان در کشور ما همواره به صورت یک مسئله و معضل اجتماعی مطرح بوده است  .

تصور نوجوانان در مورد جنس مخالف و نیز طرز تلقی آنان در این مورد خاص، مسائلی را به وجود می آورد گویا اینکه برخی از پسران، داشتن دوست دختر را نوعی توفیق و قدرت اجتماعی تلقی می کنند. از این رو برای نشان دادن قدرت خویش سعی می کنند به نحوی با دختری رابطه برقرار سازند. دختران نیز داشتن رابطه با پسران را نوعی جاذبه به شمار می آورند. در عین حال اغلب دختران قصدشان از ایجاد رابطه با پسران، ازدواج است.

  ادامه مطلب...

92/9/12::: 12:11 ع
نظر()
  
  

ب ـ وضع مطلوب در روابط دختر و پسر 

پس از بحث در مورد وضع موجود در روابط دختر و پسر می توانیم حدود ارتباط مناسب بین دو جنس را مورد بحث و بررسی قرار دهیم . برای نشان دادن وضع مطلوب در روابط بین دو جنس می توان به ویژگی ها و خصوصیات زیر اشاره کرد

1: شناخت واقعیت های جنس مخالف:

در این زمینه بهتر است به گونه ای عمل کنیم که واقعیت جنس مخالف را تا حد ممکن بشناسیم و بر اساس این شناخت ، اعمالمان را تنظیم کنیم . به نظر من بهترین راه شناخت جنس مخالف،در نظر گرفتن و شناخت دقیق تر واقعیت وجودی افرادی از جنس مخالف است که با ما سالها زندگی کرده و ما آنها را در نشیب و فرازهای گوناگون زندگی از نزدیک آزموده ایم. برای جنس مؤنث شناخت پدر ، برادر ، عمو ، دایی و امثال این افراد می تواند تا حد زیادی واقعیت جنس مخالف را نشان دهد . برای جنس مذکر نیز واقعیات مشاهده شده از مادر ، خواهر ، خاله ، عمه و امثال این ها می تواند نشانگر واقعیات وجودی جنس مخالف باشد . در صورتی که بدانیم و یقین داشته باشیم که افراد جنس مخالف تا حد بسیار زیادی-بخصوص از آن جهت که در زندگی ما عملاً مؤثر است-با یکدیگر مشابهت دارند ، دیگر دچار خیالپردازی و تصور رویایی در مورد جنس مخالف نخواهیم شد  .

  2: اجتناب از خیالپردازی و تصور رویایی در مورد جنس مخالف 

ادامه مطلب...

92/9/12::: 12:10 ع
نظر()
  
  

بایدها و نباید ها در روابط دختران و پسران  

با بررسی روابط موجود بین دو جنس مذکر و مؤنث در جامعه ما ، می توان دسته های مختلفی از رفتار را مشاهده کرد  که هریک از این نوع برخوردها ارتباط مستقیمی با عوامل تعیین کننده رفتار ، از جمله سطح تحول شخصیت، سطح تحول هوش،و تراز فرهنگی انسان دارد . دسته های مهم در برخوردهای بین دودختر و پسرعبارتند از  :

  1: برخورد مبتنی برشناخت و احترام متقابل  

به این نوع برخورد بر اساس درکی که انسان از شأن انسانی خود و نیز جایگاه و رفعت انسانی دیگران دارد ، صورت می گیرد . انسانی که برای انسانیت و شأن خود ارزش والایی قائل است ، روابطش را با دیگران به گونه ای تنظیم می کند که در آن احترام متقابل و ارزش گذاری متعالی و متعامل رعایت شده باشد . چنین برخوردی زمانی ایجاد می شود که انسان به نیازهای روانی خود در کنار نیازهای زیستی خویش توجه داشته باشد و نوع برخورد او با دیگران،بیشتر از سطوح بالاتر نیازها نشأت گرفته باشد . این نوع برخوردِ احترام آمیز ، به دور از پرخاشگری ، به دور از نیات سود جویانه و اندیشه های مبتنی بر سوء استفاده انجام می گیرد . حال برای این که جایگاه این نوع برخورد را بهتر نشان دهیم ، ضروری است به بررسی انواع دیگر برخوردها نیز بپردازیم  .

 

ادامه مطلب...

  
  
<      1   2   3   4   5      >